خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 16:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
جمیری:

نباید ارائه خدمات به مردم هلیله و بندرگاه متوقف شود

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا تعیین تکلیف جابجایی ساکنان دو روستای هلیله و بندرگاه به دلیل مجاورت با نیروگاه بوشهر، نباید ارائه خدمات به آنها متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ضمن تاکید براینکه بطور جدی پیگیر تعیین و تکلیف وضعیت مردم روستای هلیله و بندرگاه است، اظهار داشت: در نشستی که با رییس جمهور و معاون اول ایشان داشتم، پذیرفتند که باید وضعیت مردم این دو روستا مشخص شود.



وی بیان کرد: اخیرا نیز جلسه ای در سازمان انرژی اتمی با حضور مسئولین مربوطه در این موضوع برگزار شده که تکالیفی برای سازمان های مربوطه جهت بررسی و پیگیری مشخص شود. راه حل مشکلات این دو روستا تعیین و تکلیف وضعیت آن است اما تا مشخص شدن موضوع نباید خدمات به مردم متوقف شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حدود ۴۰ سال است روستاهای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه بوشهر در انتظار تعیین تکلیف به سر می برند. ممنوعیت ساخت و ساز، تعمیر، مرمت و احداث سکونتگاه جدید برای فرزندان از یک سو و عدم خرید اراضی و املاک اهالی و جابجایی روستاها از سوی دیگر، تعارض چندین ساله ای را بوجود آورده است.



این دو روستا با وجود این که در شعاع نزدیک نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند براساس قوانین بین المللی باید تا شعاع معینی از نیروگاه اتمی تخلیه شوند به همین دلیل حدود 40 سال است که اهالی این دو روستا همچنان بین تخلیه و ماندن، در کش و قوس هستند.



همچنین با پیگیری نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم 10هزارمیلیون ریال جهت تامین یک دستگاه پمپ قلبی-ریوی و یک دستگاه اندوسونوگرافی به بیمارستان قلب بوشهر  اختصاص پیدا کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368579
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار